fredag 15 maj 2009

Lägermaskoten framröstad

Det blev aldrig någon riktig jämn kamp i omröstningen om vem som skulle bli lägrets maskot! Konfirmandernas val: "Skogens konung"!

Med sina lurviga långa ben, charmiga blick, maffiga mankhöjd på 30 cm, brunstbröl och skräckinjagande (ironi) krona på huvudet var det älgen som fick segern. Tack alla som röstade och nu återstår bara en sak...

...ge älgen ett namn! Namn-omröstning sker så fort vi fått in några förslag.

Förslag i kommentatorsfältet eller via mail!

14 kommentarer:

  1. eftersomatt det inte blev gert som maskot tycker jag att vi döper älgen till det! gert!

    SvaraRadera
  2. Den heliga älgen xD

    (Ni vet, den heliga anden...)

    SvaraRadera
  3. varför inte hälge?? :)

    SvaraRadera
  4. Har inte med detta att göra men;

    någon mer än jag som vill göra konfa film? Jag har kamera som jag kan ta med, digital så vi kan klippa där osså =) Skulle vara riktigt kul!!!

    SvaraRadera
  5. Jag vill göra konfa film! :D helt klart att vi ska göra det tycker jag!

    SvaraRadera
  6. jaa:D det är nog inet så många som läser detta men jag tar med kamera:) men jag har ingen dator som jag kan plocka med... hade varit kul att klippa den tsm ;)

    SvaraRadera
  7. KLART VI SKA GÖRA EN KONFA FILM! :D

    SvaraRadera
  8. Det låter toppen! jag har också en kamera ifall det behövs ;) Men helt klart så ska vi göra en :D jag kan ställa upp som skådis haha

    SvaraRadera
  9. Syds älg döpes precis till Treb!
    Kommer du på vad vi fått namnet ifrån? Gissa vad vi har för barnsligt bra högläsningsbok?
    Ledtråd. Läs omvänt.

    SvaraRadera