tisdag 11 november 2008

Bilder från tjuvstarten i november!

Japp, nu ligger det bilder ute från tjuvstarten. Under helgen togs det 1457 bilder med Karls Canon EOS 450D. Han har nu lagt ut de 133 bästa i detta fotoalbum:

Tjuvstart "Orienterings-konfirmationsläger 2009 Eksjö"

..och så profilbilderna på tjuvstarts-deltagarna hittas här:

Vi som var med!


...och skulle bli väldigt glad om ni glatt börjar kommentera bilder och gärna även inlägg vi skriver här så vi vet att ni läser och kikar på detta.

Önskar för övrigt att ni som inte var med på tjuvstarten mailar in en profilbild tagen framifrån så vi kan lägga med er i bildregistret också. Mail om detta kommer skickas ut inom kort.

Påminner återigen om att ni gärna får börja skissa hemma på tröj-förslag! Jag har varit i kontakt med Trimtex och det är positiva till vårat önskemål om val av tröja och väl synliga färger, men inget är bestämt ännu så tänk fritt, maila in förslag så lägger vi ut dem för omröstning framöver!

18 kommentarer:

  1. BYT BILD PÅ MEJ , SNÄLLLLA KARL! annars var alla riktigt snygga :d / agnesleo.

    SvaraRadera
  2. agnesleo>> Nu har jag bytt bild till den andra vi tog å kom inte å säg att du inte ser bra ut! Glimten i ögat å allt!

    SvaraRadera
  3. Man lär sig verkligen namnen på er snabbt nu =) In å kommentera mera! Sånt gillar jag!

    SvaraRadera
  4. Kan vi inte göra en konfa film som de andra som har vart på konfalägret innan har gjort?

    Förra årets:
    http://video.google.com/videoplay?docid=2004265002262177032&ei=4e0ZSearEKf62wKJneGmCg&q=gossk%C3%B6ren

    Och förra igen:
    http://www.youtube.com/watch?v=9k_TH6nEP9E

    SvaraRadera
  5. HAHA! JA GÖR DET!!! Det är mycket kvalitativ dokumentation! Nån som har filmkamera och filmredigeringsintresse?

    SvaraRadera
  6. Om vi har en dator där så kan man lätt klippa ihop en film ;D

    SvaraRadera
  7. Om en dator tas med av någon av er ungdomar i det avseendet så är det helt okej. Villkoret är då alltså att den används till film/foto-redigering och inte dataspel, internet eller annat som inte hör hemma på ett OL-konfirmationsläger. Det låter väl okej? Upp till er att bestämma vem som kan ta med en tillräckligt bra bärbar dator.

    SvaraRadera
  8. Japp :D det har blivit som tradition att varje år så gör nångon en film :)

    SvaraRadera
  9. Fanns det ingen annan bild på mig??:o om BYT snälllla:D /Frida K

    SvaraRadera
  10. en ol film nice idé!! en film från sjöarp ligger oxå på riderfelts egna hemsida:D

    SvaraRadera
  11. Frida K>> Jodå, jag hade 4 bilder på dig varav den jag nu ändrat till blev näst bäst efter den coola jag precis tvingades till att ta bort enligt dig ;)

    Ni är alla grymt coola och vackra. På konfalägret kommer ni få en dag var som ni är foto/blogg-ansvariga och då får ni själva känna på hur det kommer kännas att bli anklagade för att lägga ut fel bilder... eller som Yoda säger till Skywalker i Starwars II "Your time will come" =)

    SvaraRadera
  12. Hej Alla Konfisar!
    Ni ser ut att ha haft en mycket trevlig helg. Tyvärr kunde jag inte komma ner och busa med er. Men ser fram emot en spännande månad med er i sommar!
    Ha det kanon:)
    Kram Rebecka Adolfsson

    SvaraRadera
  13. okej Karl den var sämmre byt till baka XD / Frida

    SvaraRadera
  14. blev det bara en bild på mig? den här är typ sämst :P
    /Moa L-L

    SvaraRadera
  15. Fina bilder!!;) förutom ALLA dom bilderna jag är med på då, är ju med på alla nästan!!

    SvaraRadera
  16. Moa & Hilda>> Haha, ähh, lägg av nu! Ni följer helt EU-standarden för hur ungdomar kan se ut! ;)
    Om det är någon som känner sig orättvist behandlar ringer ni granskningsnämnden för "bilder-publicerade-av-annan-person-på-internet" på 099-1415161 eller så ger ni igen på mig personligen eller annan ledare i sommar då ni själva kommer få ansvara för fotografering och bloggande två dagar var tillsammans med eran rumskompis!
    Hur går det med designförslagen av tröjor?

    SvaraRadera
  17. Jag tog ju en del bilder jag med:P haha! Ska genast ringa det där numret! Nja.. har inte försökt komma på nått än..
    Jag har föresten inte fått något mail idag?

    SvaraRadera