måndag 10 november 2008

Hemma igen!

Ja, nu har vi alla kommit hem igen efter en mycket lyckad tjuvstart av sommarens läger! Träningar (både långdistans och sprint), träffa Åsa och präst, massa god mat, gonattsagor, kyrkobesök och framförallt massa nya kompisar! Bilder från tjuvstarten kommer läggas ut i fotoalbum ikväll. Länk kommer!

Under tiden kan ni underhålla er med att kika igenom förra årets hemsida om ni vill:
http://konfa07.bloggspace.se/

Har ni ännu mer tid kan ni även kika in min, 2009 års huvudledare, personliga blogg:
Karl Tiselius

Självklart kommer mer information om oss ledare ut här framöver. Kort kan jag bara säga at jag var orienteringsledare i Karlsnäs 2005 och har däremellan jobbat med annat, men alltid längtat tillbaka till detta som sommarjobb! Elitsatsar på orientering i Göteborg-Majorna OK och studerar Industriell ekonomiChalmers.

I kyrkan på söndagen fick vi ju all lite tid till bön och eftertanke mellan prästens predikan och alla de fina psalmerna vi sjöng! Själv bad jag om lite pengar och när jag kom hem och satte på datorn för att kolla igenom mina mail kunde jag till min glädje se att jag fått "Unga ledare 2008"stipendium från Skogssportens Gynnare på 3000 kr! Gissa om jag kommer fortsätta gå i kyrkan och be ;)
Något jag garanterat kommer fortsätta med är med all säkerhet ledare för ungdomar! Ni ungdomar som var med på tjuvstarten var helt fantastiska och vi längtar nu alla fram emot nästa gång vi ses tillsammans! 15 juni 2009!!

Nu fortsätter ledarnas arbete med planering och organisering av sommarens läger. Alla ledarplatser skall tillsättas och mycket annan information ska som tidigare sagt ut till er så fort vi kan ge ut den!

Håll tillgodo och logga in imorgon igen så ligger det massa bilder från tjuvstarten ute på internet då! Skriv gärna kommentarer till blogginläggen! Skriv vad ni vill, tycker och känner! Ju bättre kommunikation vi har nu, ju bättre kommer lägret bli i sommar!!

Vi hörs! //Karl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar